Ledig stilling: Er du OKBs nye personalrådgiver?

Oslo katolske bispedømme har 26 menigheter og omfatter de 7 sørligste fylkene i Norge. Vi er ca. 50 ansatte sentralt og ca. 90 prester og diakoner, i tillegg til flere lokalt ansatte i menighetene. Bispedømmet betjener over 150.000 katolikker fra 200 land. 

 

Er du vår nye medarbeider i bispedømmets HR-avdeling? Stillingen krever gode samarbeidsevner, språkkunnskaper og fleksibilitet. Du skal samarbeide med geistlige fra mange land. HR-avdelingen har tre ansatte og arbeider for geistlige og leg ansatte, og som rådgiver for sogneprester og menigheter i hele bispedømmet.

 

Hovedarbeidsområdet er rådgivning og administrativ støtte til prester og ledelse tilknyttet Innvandrersjelesorgen, der nærmere 20 prester som betjener de troende på 10 språk. En del av prestene er tilknyttet menighetene i bispedømmet og noen tjenestegjør sentralt i OKBs administrasjon.

  

Arbeidsoppgaver:

  • Utforming og oppfølging av søknader til UDI om oppholdstillatelse til religiøse ledere/lærere
  • Rådgivning til prester og ledelse i forbindelse med søknader om oppholdstillatelse
  • Praktisk forberedelse og avslutning av presters tjeneste i OKB
  • Språklig støtte
  • Ansvarlig for å arrangere møter og kurs for prestene
  • Administrative oppgaver som bestilling av billetter, veiledning og kontroll av reiseregninger mm.
  • Annen praktisk støtte ved behov
  • Andre oppgaver i HR-avdelingen

 

Kvalifikasjoner: 

  • 3 – 5 års utdanning utover videregående skole, gjerne innen økonomi, administrasjon eller språk
  • Erfaring fra administrativt arbeid
  • Gode språkkunnskaper i norsk, engelsk og polsk. Kjennskap til andre språk er en fordel
  • Flerkulturell kompetanse
  • Kjennskap til UDIs regelverk og praksis er en fordel
  • It-kunnskaper, bl.a. Microsoft Office

 

Du må:

  • Være ryddig, strukturert og energisk
  • Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Være fleksibel
  • Være tålmodig

 

Annet:

  • Stillingen krever god kjennskap til Den katolske kirke og engasjement for Kirken.

 

Vi tilbyr:

  • Et flerkulturelt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kolleger
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Hyggelige lokaler sentralt i Oslo
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsavtale

 

Søknadsfrist: 25. september 2020.

Søknad med CV sendes på e-post til Anne-Mette.Ringdal@katolsk.no

Tiltredelse: Etter avtale, helst senest 1.12.2020.

 

Har du spørsmål til stillingen kan du gjerne ta kontakt med HR-sjef Anne-Mette Ringdal, t: 971 79 235 eller på e-post: Anne-Mette.Ringdal@katolsk.no